ראיון עם יפה גבע

ראיונות שערך דורון נדיב עם ההורים שלו ועם המחנכות של קבוצת ורד

יפה היתה מחנכת של ורד מפברואר 1974 עד יולי 1974. בזמן שחוה היתה בחופשת לידה.

יפה הגיעה עם רקע של בי אי מהאוניברסיטה העברית. ורד היתה הקבוצה הראשונה שלה והיא היתה בת23. עבדה עם חיה בן טוב. היתה חלוקה מאוד ברורה חיה אחראית על הטיפול תחזוקת הבית. אני הייתי אחראית על הלימודים. לימדתי את כל הנשאים חוץ מאנגלית, דרמה, ומלאכה. חשבון, עברית, נושא, לשון. היו לנו טיולים הלכנו הרבה לים, היה מקובל אז טיול בשבוע, זה היה כיף גדול. ואז הגענו הרבה לחוף בבוסתן הגליל. ושבי ציון. היו שיחות מענינות שקשורות לתחילת גיל ההתבגרות. היה סרט “סיפור אהבה” וילדי ורד רצו ללכת לראות את הסרט. אבל לא הרשו להם. הלכתי להיתווכח עם המוסדות למרות שזה לא התאים לי, אבל לא אישרו לכם. היה גם וויכוח סביב קנית השעון לכם כיוון שזאת היתה קניה מאוד יוקרתית, אבל בסוף אישרו.

יפה גבע, היתה מחנכת ומורה שהחליפה את חוה שילדה מפברואר 1974 ועד יולי 1974. יפה היתה בת 23 והגיעה לשמרת בעקבות נישואיה, היא בת המושב אביגדור: בישבילי כיוון שרק הגעתי לקיבוץ זה היתה תקופה של להכיר את הקיבוץ כי רק הגעתי. אבל היה כיף להיות עם ילדי ורד היה שמח. הנושא הלימודי אני זוכרת שהיה הרבה רצון ללמידה, והמון שמחת חיים. היה מצב רוח טוב, היתה אווירה מאוד טובה. אני זוכרת שהגעתם למוסד והגיעו כל מינ סיפורים לא נחמדים זה היה לי מאוד מוזר לא הבנתי על מה מדברים. אני זוכרת שהיה קשר טוב בין הילדים, והיה חברות טובה, היה משחק נפלא . היו משחקים טובים מאוד בהפסקות ואחה”צ. היה לילדים חיים טובים, כך לפחות קלטתי מגילי הצעיר.

אני זוכרת לטובה את לקיחת האחריות הנפלאה במשק הילדים של עוזי ועוד ילדים. וכללית לקיחת אחריות על המון דברים. היתה עזרה הדדית גדולה מאוד. והתחשבות בילדים. אני זוכרת טוב את תהליך של ההצגה, היתה חוויה נעימה של ההצגה. היה לכם קל יחסית להפיק את ההצגה, כי הייתם מאוד מאומנים בדרמה. שיעורי הדרמה שלכם היו מדהימים עם מרים גולן היא עבדה איתכם במשך שנים וזה היה מואד מורגש. רעיונות מאוד יצירתים במשך השיעורים הייתי יושבת וצופה בשיעורים.

מה את זוכרת מאורה

ההתנסות הראשונה שלי היה ללוות את חצב לטיול שנתי, ביפו ות”א, ואני זוכרת את אורה הם היו בכיתה ג’, את אורה אני ממש זוכרת מהטיול הזה. ואורה גם כיוון שהיה לי קשר ניצלתי אותה חזק בכל מיני ציורים לכיתה, ועוד עבודות. בהפסקות שיחקתי איתכם כדורגל וכדור סל. בורד הבנות היו מאוד יפות והיתה אווירה טובה נחמדה, זאת היתה קליטה טובה בישבילי ככניסה לתחילת הדרך החינוכית שלי בשמרת.