שפוץ הקומה העליונה של הארכיון

 


07.11.2020

חדשות הארכיון

שמחות לבשר ששיפוץ הארכיון הסתיים בימים אלו. עתה, נשאר החלק של הסידור מחדש. המקום עבר מתיחת פנים רצינית ואנו
כקיבוץ יכולים להתגאות בתוצר. רוצה להודות מקרב לב לחברותי לצוות מיכל גבעתי ותלמה קישון שעושות בהתנדבות ימים כלילות
עם כל הלב והנשמה. תודות גם לדני גולדן על העזרה הרבה, לצוות הנוי ולברק בן זוגה של זוהר אטינגר. לכל המתעניינים
והתומכים, עוד רבה המלאכה וכל עזרה תתקבל בברכה.
שהכל יושלם נזמין אתכם חברי קיבוץ יקרים להנות ולהתרשם.
בברכה, שושי, מיכל ותלמה.

15.10.2020

מכתב אישי לך …..
בהיסטוריה המקומית שלנו “בנוף ילדותנו” עומד ניצב לו ה”בית הגדול” כסמל לראשית קיבוצנו שמרת . פעם היו בו טמפלרים ואחר כך שוכנו בו הסבים והסבתות ולמטה שכנה הסנדלרייה של מישי. עוד ועוד גלגולים עבר הבית, עד שהפך לארכיון.

מאז ועד היום הארכיון ו”בית ראשונים” שבתוכו, מתעד ומספר לנו את העבר. יש בו אוצר גדול של תמונות, ספרים ואין ספור חפצים עם נשמה.
לשמחתנו הרבה לאחרונה הצלחנו לקבל אישור מהנהלת הקיבוץ להוסיף גם את הקומה העליונה לטובת שימור הנכס ובכך בעצם כל המבנה על אגפיו יהפוך לחלק מהארכיון. בקומה העליונה יפתח חדר תצוגות קבוע של אומני שמרת שהלכו לעולמם.

אם בארכיון האישי שלכם קיימות יצירות מעיזבונם והנכם מוכנים להעבירם לטובת התצוגה, נשמח לקבל 3-2 עבודות. בדרך זו נוכל להנציח את יקירכם באופן מכובד וראוי ואת פועלם ועשייתם בעבר. בנוסף לכך, נפתח למעלה גם גלריה שבה ניתן יהיה להציג עבודות ויצירות עכשוויות של חברים ותושבים מקומיים. השיפוץ הנוכחי יסתיים בקרוב ,כשנפתח שעריו מחדש תוכלו כולכם חברים ,תושבים בוגרים וצעירים לבוא וליהנות ממפגש מרתק של עבר והווה מקומיים.

צוות השיפוץ: שושי פטר, מיכל גבעתי, תלמה קישון.

סוף סוף. התחלנו לשפץ את הקומה העליונה של הארכיון בשלב זה. מעבירים את הגנזך ומכינים  למטה. את החללים החדשים להרחבת בית הראשונים.   הביצוע המקצועי הופקד בידיהם הזריזות והמימניות של מורן פטר וברק (חבר של זהר אטינגר).